Senase nytt från Tomteland.


I Umeå är det kallt och mörkt och jag har haft en dag som först började med att jag fick så bråttom att jag blev tvungen att cykla till skolan (en härlig kombo av snorkallt och livsfarligt), sen somnade jag på föreläsningen (snoozeknappen var för övrigt anledningen till att jag hade bråttom i första taget) så nu försöker jag gömma mig för läraren som höll den, sen gjorde jag ingenting användbart till projektet på hela dagen, (sen var det en ljuspunkt med glöggfika!), och sen var det dags att fara hem. På cykel. I snön. Igen.



MEN! Min fågelteckning börjar sakta med säkert att bli lite mer hippie. Dessutom köpte jag en billig lampa i en second handaffär. Jag var rädd att en sån pluttig liten glödlampa som man behövde inte skulle kunna lysa upp lika mycket som jag behövde, men min första reaktion när jag skulle se om den fungerade var "AAAARGH, JAG ÄR BLIND!!11!", så det var ett bra kap!
I skolan sliter jag mitt hår, är modstulen och mörk, men jag ska försöka att inte vara überpessimist utan att ta tag i mitt projekt och göra det så bra som möjligt. Helst innan nästa Tutorial (/Tutorial är ett annat ord för lärarkollpeppscheck typ).
Om mindre än en månad är det jullov, då åker jag ner till Stockholm och gottar mig med mina kompisar, päronen, brorsorna och det nya tillskottet i syskonbarnaskaran: Pyret,
som dimper ner när som helst nu. Längtar så att jag får ont i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0