sjukt värd dag (fast är inte alla fredagar det?)

Jag har haft en så sjukt värd dag idag!
Det brjade med en ordentlig sömn och ett utvilat upvaknande, fortsatte med redig grötfrukost, och en promenad till cykelbutiken där jag hämtade ut min nya cykel! I köpcentret hade de en tävling som gick ut på att man skulle inreda ett rum med second hand möbler i sju minuter, och herrn med micken övertalade mig om att vara med (jag var lättövertalad) och det gick inte särskilt bra, men kul var det! (scenskräck till trots) Det blev en liten myshörna med hyermoderna tapeter och svart gungstol. (De fotograferade en väldans massa, ska försöka hitta en bild sen)

Sen var klockan plötsligt jättemycket och jag råcyklade till skolan (cykeln funkar jättebra, det är samma allt är likadant som den förra, fast det ör en damcykel) och när jag kommer till skolan - SÅ STÅR MIN STULNA CYKEL OLÅST UTANFÖR KONSTHÖGSKOLAN! MWAHAHAHA, LYCKAAAAAAAAA!!!! Efter ett infomöte gick jag ut och (fick hjälp med att hitta vart ramnumret var undangömt) ringde polisen, (det var ett evigt köande, med typ trettio pers framför mig) som först var lite avig och sa att jag inte fick låsa cykeln, men sen ändrade sig och sa att "jag fick ta hem den", och som komplimangerade mig för mitt fina efternamn. Tjosan hejsan! Dessutom fick jag två fina SMS, som gjorde mig glaaad!

Därefter handlade jag ett midjeskärp på Åhlens, men det var någon centimeter för stort. Jag hade rivit av prislappen, men den gemytliga herrn i kassan (jag vald medvetet att gå till personen som såg vänligast ut) sa att allt gick bra ändå.

Och så hade skolbyggnaden invigning, det är totalt nybyggt och fint!

Invigningen innebar tal och mingel med tilltugg (fantastiskt tilltugg, så jag är en väldigt välfodrad studentplugghäst idag) och nu snart ska jag iväg på trerätters middag. Därefter blir det partaj (wooh! Jag är med i städgruppen, så för första gången i mitt liv ska jag faktiskt stanna till slutet på en fest.) och sen ska jag (bokstavligen) rulla hem (på cykel).

Pomfritt, idag är en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0