Kakkalas och gardiner

Idag har jag bejakat min inre tant genom att sätta upp blommiga gardiner (och tvätta). Snart ska jag dricka te ur tekanna, äta chokladbollar från igår, gunga på min gungstol och läsa lite arkitekturhistoria, mysfaktorn ska upp några bitar känner jag.

 

Mina gardiner är blomiga, krukorna är lite 60-taliga av sig, elementet är avslaget. Fönstret är fint, och släpper in alldeles för mycket ljus på morgonen, alldeles för lite på eftermiddagen. Gardiner och krukor är second hand, gardinerna kommer från Slumpen (en relativt dyr affär för att vara second hand, men det är överkomligt. De har hur mycket som helst. Verkligen hur mycket som helst, man kommer knappt fram genom gångarna.) Krukorna kommer från Myrorna och Kupan, drygt 260 pix för alltihop tror jag. Jag älskar second hand. Dels är det wesome att återvinna, dels är det lättare att hitta saker som passar min stil (försökte hitta ett par gardiner som var lika fina på Åhlens och Hemtex, men det fanns inte. Och alla krukor i affärerna är ju vita och minimalistiska och tråkiga. Ah, ljuvliga i-landsproblem.)
Nu är det bara att invänta finbesök i form av vänner/släktingar/kompisar, ungefär.
På tal om besök så besökte jag en kompis igår!

Julia hade myskvällsknytkalas, inte så tokigt må jag då säga.



Sockerchockad och med trevligt sällskap njöt jag av kvällen (/spelade charader/ pratade (särskilt om Ålidjätten, ett mytomspunnet monster som kan synas vid mörka och dimmiga kvällar, ungefär)/pratade ännu mer/åt kakor) och vandrade hemåt vid tolv/ett.

Det är kalasbra här uppe!


Kommentarer
Postat av: Felicia

det där ser inte dumt ut! åh vad mysigt! :D

2010-09-22 @ 19:53:47
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0